Asansör Konuşması Nedir? Nasıl Yapılır?
Aralık 21, 2022

Asansör Konuşması Nedir? Nasıl Yapılır?

Yeni bir girişimci için hepimizin bildiği gibi en önemli konu vizyonunu satabilmek ve insanları iş yapmaya ikna edebilmektir. Bu konu hakkında yaptığınız hemen her konuşma ise asansör konuşmasıdır. Sadece girişimciler için değil, pazarlama, iş başvurusu gibi farklı süreçlerde yapılan kısa ve ikna edici konuşmalardır. Konu ne olursa olsun belirli bir hedefe ulaşmak istediğiniz kısa bir hikayedir. Örneğin, iş alanlarında yatırımcılarla anlaşmak için asansör konuşması yapabilirsiniz. Konuşma esnasında ise belirli bir konu hakkındaki fikirlerinizi anlatabilirsiniz. Konuşma şirketinizin neler yaptığı ya da gelecek için planlarınız hakkında olabilir. Önemli olan konuşmanın sıkıcı olmaması, hap bilgiler içermesi ve kesinlikle ikna edici olmasıdır. Bu nedenle bence en çok girişimcilerin kullandığı asansör konuşması, tüm iş hayatında, yeni iş süreçlerinde, şirkete yatırımcı çekme aşamasında oldukça önemli.

 

Asansör Konuşması Nedir?

Özel bir konuşma türü olan asansör konuşması, dinleyiciyi ürününüz veya hizmetiniz hakkında heyecanlandırdığınız, 30 saniye ile 2 dakika arasında kısa, inandırıcı bir sunumdur. Bu konuşma bir müşteriye yapılabileceği gibi bir yatırımcıya veya bankaya da yapılabilir. Çalışmak istediğiniz bir şirketin CEO’su ile asansörde olduğunuzu varsayalım. O zaman kim olduğunuzu, ne aradığınızı, sizi neyin heyecanlandırdığını ve neler yapabileceğinizi açıklamak için sadece bir dakikanız vardır. Asansör konuşmalarının, asansör olarak adlandırılmasının tek sebebi ise kısıtlı süredir. Çünkü fikriniz, iş modeliniz veya becerileriniz konusunda birini ikna etmek için en fazla 2 dakikalık güçlü bir sunum yapmanız gerekir.

Asansör Konuşması Neden Önemlidir?

Girişimci olarak şirketinizi pek çok kez tanıtmanız gerekir. Şirketinizin tam olarak ne yaptığını, hedeflerini etkili bir şekilde özetlemeniz oldukça önemlidir.  Şirketiniz veya ürününüz için bir asansör konuşması ayarladığınız zaman her zaman etkili bir konuşma yaparak hem yatırımcıları hem de alıcıları etkileyebilirsiniz. 30 saniyelik bir asansör konuşması ile kendinizi, hedeflerinizi potansiyel müşterilere, iş ortaklarına ve iş ağınızdaki herkese, nerede tanışırsanız tanışın onlara iletebilir, hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Bu konuşma özellikle beklenmedik anlarda önünüze çıkan fırsatları değerlendirme şansı da tanır.

Asansör Konuşması Nasıl Yapılır?

Girişimci asansör konuşması ne olursa olsun sade, açık ve olabildiğince kısa olmalıdır. Bu sayede hem kendinizden emin görünür hem de ikna etme potansiyeliniz artar. Asansör konuşmanızı bir kez hazırlamanız yeterlidir. İkna edici asansör konuşması açılış, temel konu ve eylem çağrısı olmak üzere üç bölümden oluşur. Her bölümün özellikleri ise farklıdır. Ancak etkileyicilik elbette her bölümde gereklidir. 

Açılış Cümlenizle Dikkat Çekin

Kendinizi tanıttıktan sonra bir dinleyicinin veya okuyucunun dikkatini çekmek için çok kısa bir süreniz vardır. En iyi asansör sunumlarının çoğu, açılış satırlarında şaşırtıcı bir gerçek, kışkırtıcı bir ifade veya beklenmedik bir istatistik bulunmalıdır.

Sunumunuza Etkileyici Bir Bilgiyle Başlayın

Doğru şekilde kullandığınızda hikayenizdeki gerçeklerle etkileyebilirsiniz. Gerçekler ve rakamlar, konuşmayı somutlaştırır ve akılda kalmasına yardımcı olur. 

Asansör Konuşmanızı Soru ile Başlatın

Asansör konuşmasının başında kitlenizle bağlantı kurmak daha etkin bir konuşma yapmanıza yardımcı olur.  Dinleyicilerinizi doğrudan hikayenize dahil etmenin en iyi yolu bence açılış cümlenizde bir soru sormaktır. Burada önemli olan ise cevabı “evet” veya “hayır” gibi kısa ve net sorular sormanızdır. Örneğin, bana katılıyor musunuz veya şunu da fark ettiniz mi? gibi konu ile ilintili ve dinleyiciyi konuya bağlayacak sorular olabilir.

Teknik Terimlerden Kaçının

Teknik terimler daha uzun konuşmalar içindir. Basit, kristal netliğinde bir dil, konuşmanın akıcılığını destekler. Ne söylediğinizi anlayan bir dinleyici daha fazla soru sorabilir ve şirketinizin değeri tam olarak bu konuşma ile netlik kazanır.

Karşılaştırma Yapın

Henüz pek çok kişinin bilmediği bir hizmet sunuyorsanız, herkesin bildiği bir şeyle karşılaştırma yapın. Böylece uzun açıklamalar yapmak zorunda kalmadan kendinizi ifade edebilirsiniz. 

Hikaye ya da Örnek Kullanın

Bir hikaye dinlediğimizde, hikayede olan biteni kendimiz deneyimlemiş gibi tepki veririz. Böylece asansör konuşmasında etkileyici ve kısa bir hikaye anlatmak her zaman daha kolay hatırlanan bir konuşma yapmanıza yardımcı olur. 

Sonuç Kısmında Açık Uçlu Sorular Sorun

Tıpkı başlangıçta olduğu gibi soru ile kapanış yapmak oldukça ideal bir yöntemdir. Ancak buradaki fark ‘evet’ veya ‘hayır’ ile cevaplanamayan sorular yöneltmenizdir. Böylece dinleyicinizin bir süre düşünmesi gerekir ve konuşma bittiğinde bile etkinizi sürdürebilirsiniz.

Harekete Geçirici Bir Mesajla Bitirin

Başka bir konuşma sonlandırma yöntemi de harekete geçiren bir cümledir. Harekete geçirici mesaj, dinleyicilerinize bundan sonra ne yapacaklarını söyler. Asansör konuşmanızı bir yatırımı güvence altına almak, yeni bir iş ilişkisi kurmak veya hayalinizdeki işe başvurmak için mi kullanmak istiyorsunuz? O halde bu yönde harekete geçirecek “ilgileniyorsanız size ürünün bir örneğini gösterebilirim, gelecek hafta uygun musunuz?” şeklinde bir soru yöneltebilirsiniz. Bu şekilde konuşmanızı daha somut bir ilişkiye dönüştürebilir ve sonuç almak için kendi fırsatınızı yaratabilirsiniz.

Konu Hakkında

İlgili Yazılar