Site Loader

Teknolojideki hızlı gelişmeler hayatımızın her alanını etkilemeye başladı. Bunlardan en az konuşulan alan ama en büyük etkiye sahip olacak alan eğitim. Eğitimde teknoloji dendiğinde hala aklımıza tabletler ve akıllı tahtalar gelse de asıl konu süreç ve uygulamalar.

Dünya genelinde eğitimde teknolojinin etkili kullanımı eğitimin yüzünü değiştirmeye başladı ve daha yaygın eğitim imkanları yarattı. Bu heyecan verici gelişmelerin ışığında hem öğretmenler hem de öğrenciler çeşitli eğitim teknolojilerinden yararlanmaya başladılar, öğretmenler teknolojiyi sınıflarına nasıl entegre edeceklerini öğrendiler ve öğrenmeye devam ediyorlar. En önemli gelişme ise öğrencilerin teknoloji ile öğrenmeye daha fazla ilgi duyuyor olmaları. 

Eğitimde teknolojinin doğru ve etkin kullanımı eğitimin sınırlarını kaldırabilir; en kaliteli ve kişiselleştirilmiş eğitimi her yerde sağlamanın önünü açabilir.

Teknoloji, sınıf içi eğitime olan katkısının yanı sıra, mobil öğrenmenin ve uzaktan öğrenmenin büyümesine de vesile oldu. İnternet üzerinden gelişmekte olan ülkelerdeki öğrenciler de dünyanın en iyi eğitim kurumlarından ve en iyi öğretmenlerinden diledikleri hızda ve lokasyonda eğitim alabilmeye başladılar. Birçok üniversite sanal sınıflar oluşturarak çevrimiçi eğitimi benimsedi. Çevrimiçi eğitim, örgün eğitime nazaran daha esnek ve uygun maliyetli. Aynı zamanda dersleri alan öğrencilerin diğer öğrencilerle sanal olarak etkileşime girme şansını da sağlıyor. 

Eğitim teknolojilerindeki son gelişmeler, eğitimde olumlu sonuçlar vermeye başladı. Fakat hala yolun başındayız. Bu yeni teknoloji, hem öğretme hem de öğrenme süreçlerini desteklemeli. Bizler de örgün eğitimimizi bu imkanları kullanarak yeniden düzenlemeliyiz

Özetle:
• Teknoloji öğretmenlerin yerine geçmemelidir. Başlıca kullanımı, öğrencilerin eğitim faaliyetlerine katılımlarını artırarak daha iyi öğrenmelerini sağlamaktır. 

• Teknoloji harika talepler veya pahalı akıllı tahtalarla değil; öğrenme süreci ile ilgilidir. Teknoloji öğrenme sürecini iyileştirmeli ve öğrencinin notlarını yükseltmeyi amaçlamalıdır. 

• Teknoloji bireysel öğrenmeyi kolaylaştırmalı ve teşvik etmelidir. Öğrenciler, öğretmenlerin sınırlı yardımı ile kendi başlarına öğrenmek için teknolojiyi kullanmalıdır.

Zeynep DERELİ

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir